Schadevergoeding na een ongeval in uw vakantie
Hebt u tijdens uw vakantie een ongeval gehad? En hebt u daarbij letsel opgelopen? Als iemand voor het ongeval verantwoordelijk is, hebt u wellicht recht op een schadevergoeding voor uw letselschade.
Vraag gratis en vrijblijvend advies bij dé letselschadespecialist Drost Letselschade te Hengelo.
BEL gratis 0800-2490300
Ongeval tijdens vakantie en schadevergoeding
Werd u tijdens uw vakantie het slachtoffer van een ongeval? En hebt u daardoor letselschade opgelopen? Als die schade is veroorzaakt door een landgenoot helpt Drost Letselschade u graag verder. Drost bewerkstelligt een vergoeding voor uw lichamelijke en eventueel geestelijke schade. Maar ook regelt Drost de financiële gevolgen. Wanneer het ongeval buiten uw schuld door een ander is veroorzaakt, hebt u volgens de wet in principe recht op een compensatie of schadevergoeding.
Deskundige hulp
Bij het verhalen van uw letselschade kunt u zich het beste laten bijstaan door een expert op het gebied van letselschade. Het afwikkelen van letselschade is namelijk niet eenvoudig. U doet er dan ook verstandig aan u te verzekeren van deskundige hulp. Neem gratis en vrijblijvend contact op met Drost Letselschade en informeer naar de mogelijkheden. Als u tijdens uw vakantie letselschade hebt opgelopen en die schade is veroorzaakt door een andere Nederlander, dan regelt Drost uw schade met de Nederlandse verzekeraar. En dat in principe zonder kosten. Want de aansprakelijke partij moet niet alleen uw kosten vergoeden, maar ook de kosten van rechtsbijstand. Dat is ook wel zo eerlijk. U hebt immers niet om het ongeval gevraagd.
Aansprakelijkheid reisorganisatie
Als u een pakketreis (*) hebt geboekt bij een Nederlandse reisorganisatie, kunt u deze organisatie aansprakelijk stellen voor de schade die u oploopt, doordat de reis niet conform uw gerechtvaardigde verwachtingen is verlopen. (*) Onder ‘pakketreis’ wordt verstaan: de reisovereenkomst waarbij een reisorganisator zich jegens zijn wederpartij verbindt tot het verschaffen van een door hem aangeboden van te voren georganiseerde reis, die een overnachting of een periode van meer dan 24 uren omvat, alsmede ten minste twee van de volgende diensten: vervoer, verblijf, een andere niet met vervoer of verblijf verband houdende, toeristische dienst die een significant deel van de reis uitmaakt.)
U kunt dan bijvoorbeeld denken aan het oplopen van een voedselvergiftiging in het hotel, of aan letselschade door een val van een defecte stoel in het door u geboekte hotel. De reisorganisatie is natuurlijk alleen aan te spreken op niet naar verwachting verlopen diensten, die bij de pakketreis waren inbegrepen. En dus niet bijvoorbeeld voor een ongeval met de scooter, die u ter plaatse zelf hebt gehuurd.
De aansprakelijkheid van de reisorganisatie is in de wet vastgelegd in het Burgerlijk Wetboek, boek 7, artikel 507 (Wet op de Reisovereenkomst). Ook de ANVR Reisvoorwaarden bevatten bepalingen omtrent de aansprakelijkheid van de reisorganisatie. U doet er goed aan uw letselschade zo snel mogelijk te melden bij de reisorganisatie. Dat moet namelijk binnen de termijn van 3 maanden na het ongeval! Bij een pakketreis hoeft alleen de reisorganisatie te worden aangesproken. Die moet op zijn beurt dan de schade zien te regelen met de schadeveroorzakende partij. Daar hoeft u zich als slachtoffer niet mee bezig te houden. En dat bespaart u een hoop rompslomp!
De aansprakelijkheid mag bij pakketreizen dan vaak wel vast staan, de hoogte van de geleden schade doet dat daarmee nog niet. Drost Letselschade helpt u bij de berekening van uw schade graag verder. Drost berekent uw schade en wikkelt deze af. Zodat u zich op uw herstel kunt richten!
Meer weten?
Informeer gratis en vrijblijvend naar de mogelijkheden. U kunt ons bellen op ons gratis telefoonnummer 0800-2490300, of mailen via [email protected]. Ook kunt u het contactformulier invullen op deze website.
Voor meer informatie over dit onderwerp zie ook de pagina : Letselschade buitenland